Bramy garażowe to rozwiązania, które stosuje się zarówno w budownictwie mieszkaniowym, jak i przemysłowym. W obu przypadkach należy nie tylko pilnować prawidłowej eksploatacji, ale też regularnie serwisować bramy, żeby unikać awarii w przyszłości. Kto może zajmować się serwisem? Co należy uwzględnić podczas przeglądu?
Kiedy trzeba wezwać serwisantów?
Najpoważniejszą sytuacją, która wymaga interwencji serwisantów, jest awaria bramy. Są na nią narażone systemy z ręcznym i automatycznym sterowaniem. Bramy garażowe wyposażone w napęd są bardziej podatne na uszkodzenia, ponieważ posiadają większą liczbę ruchomych elementów. Dochodzi do tego także aspekt związany z obecnością komponentów elektronicznych. Wiele zależy tutaj od prawidłowego montażu oraz poprawnej eksploatacji bramy garażowej. Te, które wykorzystywane są w przemyśle, podlegają przeważnie znacznie bardziej intensywnej eksploatacji. Podobnie jest z bramami prowadzącymi do podziemnych parkingów w budownictwie wielorodzinnym. Wówczas należy przeprowadzać częstsze przeglądy techniczne.
Regularne sprawdzanie stanu technicznego bramy garażowej to najskuteczniejszy sposób, żeby zapewnić jej długotrwałe i bezawaryjne funkcjonowanie. Mieszkając w Warszawie lub okolicach, można wezwać serwis bram garażowych z Pruszkowa, żeby sprawdził stan techniczny i dokonał ewentualnych napraw. Nawet drobne usterki wykryte podczas przeglądu warto naprawić od razu, ponieważ w przeciwnym razie kolejne komponenty mogą zacząć psuć się lawinowo.
Co należy sprawdzić podczas serwisu bramy garażowej
Podczas przeglądu technicznego zwraca się uwagę na kilka aspektów. Przede wszystkim wizualnie ocenia się stan bramy oraz mechanizmu. Serwisanci szukają śladów korozji, pęknięć i uszkodzeń mechanicznych, które mogą być efektem nieprawidłowej pracy mechanizmu. Kolejną ważną usługą jest sprawdzenie uszczelek – jest to szczególnie istotne w przypadku garaży podziemnych. Należy skontrolować także stan wszystkich sprężyn oraz linek, które znajdują się w mechanizmie.
Podczas serwisu bramy garażowej pracownicy określają, czy brama wymaga napraw. Usługa obejmuje też wymianę zużytych części. Podczas cyklicznego przeglądu należy sprawdzić, w jakim stanie znajdują się wszystkie ruchome elementy, takie jak rolki jezdne i zawiasy. Podczas usługi serwisowej można oczekiwać, że pracownicy ocenią ten aspekt, a także dokonają poprawek, jeśli któryś element się poluzował lub wymaga dodatkowego nasmarowania.
Podczas serwisu automatyki sprawdza się działanie napędu oraz poziom zużycia jego komponentów. Wszystkie zużyte lub wadliwie działające elementy zostają wymienione. Dotyczy to najczęściej elementów napędu. Sprawdza się też poziom napięcia łańcucha lub paska napędowego, zależnie od zastosowanej technologii.